Toimintasuunnitelma 2024

1.      Yleistä

1.1.   Jäsenten aktivointi

Vuoden 2024 tavoitteena on aktivoida jäseniä osallistumaan sekä kuukausikokouksiin että järjestettäviin tapahtumiin mm jakamalla jäsenistölle jäsenmerkit ja huomioimalla merkkipäivät asiaankuuluvin tavoin.

Lisäksi aktivoidaan jäsenistöä eri sähköisten viestintävälineiden käyttöön:

- Omat nettisivut: hartola.senioriyhdistys.fi

- Facebook sivut: Hartolan kansalliset seniorit

- Jäsenapplikaatio: senioriliitto

1.2.   Uusien jäsenten hankinta

Tavoitteena on saada yhdistykseen uusia jäseniä. Keinoina viestintä sekä jokaisen jäsenen oma aktiivinen ”jäsenten rekrytointi”.  Apuna käytetään liiton esitteitä ja Patina-lehtiä, joita jäsenet voivat jakaa lähipiirilleen ja joita jaetaan erilaisissa tapahtumissa.

1.3.   Yhteistyö muiden eläkeläisjärjestöjen kanssa

Tavoitteena järjestää yhteisiä tapahtumia (esim. matkoja) sekä Hartolan eläkeliiton että Sysmän kansallisten senioreiden kanssa.

2.      Viestintäsuunnitelma

Viestinnän välineet, tavoitteet, sisältö ja ajoitus

2.1. Yhdistyksen jäsenkirjeellä tiedotetaan jäsenistölle

Kk-kokousten ajasta ja asialistasta sekä tulevista tapahtumista, retkistä yms ja toteutuneista tapahtumista, mm kk-kokousten sisällöstä, retkien tapahtumista. Jäsenkirje lähetetään jäsenille sähköpostitse 2 x kuukaudessa

2.2. Yhdistyksen nettisivut

-Nettisivut ovat ensisijaisesti uusien jäsenien hankkimiseksi. Niillä pyritään antamaan mukava kuva yhdistyksestä ja aktivoidaan sekä jäseniä, mutta ennen kaikkea uusia toiminnasta kiinnostuneita henkilöitä mukaan toimintaan ja liittymään jäseniksi

Nettisivujen kautta on mahdollista ilmoittautua tapahtumiin, retkiin yms

Sivut päivitetään 2 x kuukaudessa vähintään, käytetään paljon kuvia ja tiedotetaan tapahtumista

2.3. Yhdistyksen Facebook-sivut

Facebook-sivut ovat ensisijaisesti uusien jäsenien hankkimiseksi. Niillä pyritään antamaan mukava kuva yhdistyksestä ja aktivoidaan sekä jäseniä, mutta ennen kaikkea uusia toiminnasta kiinnostuneita henkilöitä mukaan toimintaan ja liittymään jäseniksi

Sivujen kautta on mahdollista ilmoittautua tapahtumiin, retkiin yms

2.4. Jäsenkorttiapplikaatio

Applikaatioon on tulossa näkyviin yhdistyksen tapahtumat ja niihin voi ilmoittautua myös applikaation välityksellä

Lisäksi yhdistyksen toimintasuunnitelma, kuukausitapahtumien pöytäkirjat, matkaohjelmat yms ovat kk-tapaamisissa jaossa paperiversiona halukkaille!

3.      Kuukausitapahtumat ja muut tapahtumat

Kuukausitapahtuma on joka kuukauden toinen keskiviikko klo 12 alkaen. Kuukausitapahtumiin pyydetään esiintyjiä eri aloilta kertomaan ajankohtaisia asioita ja teemoista omalta alaltaan.

Toukokuun kolmas viikko on Senioriliiton valtakunnallinen liikuntaviikko, jonka puitteissa Hartolassakin pyritään järjestämään liikuntatapahtuma.

Joulukuussa järjestetään oma pikkujoulutapahtuma.

Kuukausitapahtumien sisältö, luennoitsijat ja muut mahdolliset aiheet julkaistaan nettisivuilla ja Jäsenapplikaatiossa/ Tapahtumat/ Paikallisyhdistykset. Matkat ja erilaiset retket ym tapahtumat julkaistaan myös yhdistyksen nettisivuilla sekä jäsenapplikaatiossa. Jäsenapplikaatiossa ilmoittaudutaan yhdistyksen omiin tapahtumiin sekä liiton ja piirin tapahtumiin.

4.      Talousarvio

Jäsenmaksu vuonna 2024 on syyskokouksen päätöksen mukaisesti 25 euro/hlö, josta yhdistys tilittää liitolle 18 e/hlö. Yhdistyksen järjestämät retket ja tapahtumat ovat omakustanteisia.